marți, 2 septembrie 2014

Despre voluntariat - un nou sezon!

Cred, cu tărie, că voluntariatul salvează România!

Iar când spun voluntariat, nu mă refer la a presta muncă în folosul SRL-ului sau al SA-ului. Când vorbesc despre acțiuni voluntare, vorbesc despre acel timp petrecut din acele câteva ore libere la care ai acces pentru a face ceva pentru alții, fără a aștepta să ți se ridice o statuie sau să primești o diplomă.



De la munca cu bătrânii sau copiii, din centrele de stat, de la plantatul copacilor sau strânsul deșeurilor, până la a da ore de training în folosul unor tineri care doresc să se dezvolte. Eu mi-am început voluntariatul cu plantatul de copaci, datorită vina mamei, mai ecologistă din fire :). Am continuat, ani buni, cu orfelinate de stat sau private, spitale de pediatrie oncologică, traininguri pentru studenți sau pur și simplu participarea la Habitat for Humanity.

De vreo 3 ani, m-am alăturat serios și celor din JCI, unde principalul scop al voluntariatul este impactul pozitiv în comunitate. Nu doar prin proiectele pe care le desfășori, ci și prin o mai bună versiune a ta! Am ales să mă implic la Buzău, nu la JCI București, pentru că în orașul de Chihlimbar am găsit o echipă inimoasă și frumoasă, care m-au primit cu brațele deschise. În acești ani, am crescut, am devenit unul dintre cei 10 traineri JCI - după noua structură, am fost pe rând membru și Vicepreședinte Membrii în 2013. Apoi am candidat la Federația JCI România unde, timp de un an (2014) m-am ocupat de Marketing și Comunicare.

Pare mult sau pare puțin? Nu știu, însă dacă este să fac o retrospectivă evenimentele JCI la care am participat ar arăta cam așa:

La nivel de Buzău:

2 Earth Hour - Ora Pământului are loc în ultima sâmbătă a lunii martie. Timp de o oră clădiri administrative, publice sau consumatori casnici aleg să renunțe la consumul de curentul electric timp de o oră. La Buzău, an de an JCI, prin parteneriat cu Primăria, reușește stingerea Palatului Comunal - emblema orașului.

1 JCI offroad - o zi de vis, petrecută într-o mașină de teren, în drum și dinpre Lacul Vulturilor, în zona comunei Chiojdu. Banii strânși de la Participanți au fost donați către tineri, pasionați de artă.

4 ediții ale Academiei de Cetățenie Activă - un proiect, marca JCI Buzău, dedicat liceenilor care, timp de mai multe weekenduri află despre Leadership, Comunicare, Project Management și Managementul Financiar. Iar, la final pun în aplicare cele învățate pentru a produce un proiect de impact pentru comunitate.

3 JCI Descoperă - unde am învățat despre Leadership Situațional cu Robert Blaga, despre Managementul Impresiei alături de Cristina Marinescu

Am pierdut numărul la edițiile de JCI Agora - unde exersăm vorbitul în public.

1 ediție de JCI Republica - locul unde prezentăm cărțile de dezvoltare personală care ne-au marcat și vorbim despre ele în fața participanților pentru a exersa și...vorbitul în public :).

2 Academii de Tineret pentru cei pasionați de Dezbateri și Vorbitul în Public.

2 Gale de final de an, unde 20 de buzoieni au fost premiați pentru că au pus orașul pe harta României, și a lumii.

2 campanii de ajutor social.

La nivel național

2 și 1/2 conferințe naționale: Brașov, București și în câteva zile cea de la Buzău (de aici 1/2), eveniment al cărui coordonator sunt - Ce înseamnă CN? Un eveniment unde, timp de 3 zile, membrii JCI din România se strâng într-un oraș pentru a învăța, face schimb de experiență, celebra și pentru a se cunoaște mai bine.

2 conferințe ale președinților - Sibiu și Sinaia - traininguri, networking și schimb de experiență.

1 Academie de Leadership - Timp de 3 zile, prin training, schimb de experiență, workshopuri și petreceri se face trecerea de la o conducere la alta prin prezența boardurilor locale din anul în curs și anul următor.

1 Conferință Regională - unde am discutat cu membrii organizațiilor din regiunea noastră despre ce proiecte produc mai mult impact în comunitate.

Cam despre asta este vorba în JCI, așa că dacă ești din Buzău vino alături de noi! JCI este prezent și în Brașov, Cluj, Craiova, Prahova, Contanța, Timișoara, Cluj, Tg Mureș, București și mai nou, Galați și Pitești - alege să fii parte din cea mai activă comunitate de tineri cu vârsta cuprinsă între 18 - 40 de ani :) Be Better.

Dacă cele de mai sus ți se par impresionante, ține aproape pentru că ne continuăm treaba pentru o Românie mai frumoasă!

Niciun comentariu: